Er zijn bij ons meerdere mogelijkheden om uw herhaalmedicatie aan te vragen:
mogelijkheid 1 – herhaalreceptenlijn
Via de gewone praktijklijn, ook buiten kantooruren, kunt u nu 24 u per dag uw herhaalrecepten regelen.
Kijk eerst op uw medicijndoosje of u nog een herhaling tegoed hebt bij de apotheek, dan kunt u buiten ons om de aanvraag doen.
Staat er niet meer een herhaalrecept open:
U kiest optie 4 via de praktijklijn 0529-484828, en volgt de instructies.
Vergeet niet om uw 06 nummer in te spreken!
U krijgt van de apotheek een mail of SMS zodra uw medicatie klaarligt.
mogelijkheid 2 – via de patiënt omgeving MijnGezondheid.net
Door middel van het sturen van een bericht binnen MGN kunt u aangeven welke herhaalmedicatie u nodig heeft.
Na inloggen gaat u naar ‘Vraag aan huisarts/spotheek’ (niet naar ‘Mijn medicijnen’) en maakt een nieuw bericht waarin u aangeeft welk medicijn u herhaald wilt hebben.
Let op: ten tijde van vakantie van de huisarts kunt u niet van deze optie gebruik maken
mogelijkheid 3 – Herhaalservice apotheek
Voor chronische medicatie kunnen automatische herhalingen aangevraagd worden. U hoeft niet meer te denken aan het herhaalrecept of de doosjes/etiketjes. Als uw doosjes leeg zijn en u heeft het volgens afspraak gebruikt, ligt de nieuwe voorraad automatisch klaar. Indien u nog niet van deze mogelijkheid gebruik maakt kunt u hierover telefonisch overleggen met de apotheek.
Naar apotheek